All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

vrijdag

Het wonder van de Clivia

~
Er is zich een wonder aan het voltrekken in onze huiskamer..
deze onderstaande Clivia is na ruim
10 jaar eindelijk voor nageslacht aan het zorgen !
...
Toen wij de plant kregen was het nog een jonge
stek, van een moederplant die eenmalig gebloeid
heeft...
...
Ik ben niet diegene met de groene vingers,
daar is mijn wederhelft "schuldig"aan, en
die had al besloten dat dit echt de laatste winter
zou worden voor deze "vruchteloze dame"!
...
En wát schertst onze verbazing....Noumoe ! Precies!
~
~
De Clivia (kly-ve-a) miniata is afkomstig van Zuid-Afrika,
het is een dankbare, bloeiende kamerplant die vrij sterk is en
mits de nodige verzorging ieder jaar opnieuw bloeit, deze plant
kan oud worden. De Clivia heeft haar naam te danken aan
Charlotte Clive ( Hertogin van Northumberland) die de plant in
Engeland cultiveerde rond de jaren 1850. In de Victoriaanse tijd
was deze mooie en sterke kamerplant een graag geziene en
populaire plant in Engeland en Europa.
Deze eeuwenoude plant is momenteel wereldwijd gegeerd,
vooral in Japan en China is ze populair.
~
bron:

2 opmerkingen:

Muggensteekjes zei

Hallo Elise,
wat leuk dat je even op mijn blog bent geweest en een berichtje achterliet.Ik vind het ook altijd leuk om via via allerlei blogs te bezoeken en nu ken ik die van jou ook. Mooi hoor de clivia, ik weet alleen niet precies hoe hij er uit ziet in volle bloei, maar misschien laat jij dat nog op je blog zien. Kom hier zeker nog eens langs, groetjes Ingrid.

Mayflower zei

Hallo Elise,

Bedankt voor je berichtje en leuk dat je even langs geweest bent.
Wat leuk dat de clivia eindelijk na al die jaren gaat bloeien, de aanhouder wint.
Een aparte plant met mooie bloemen.
En leuk het verhaal over de Clivia.
Ik zie niet waar ik je kan volgen, maar ik kom zeker nog es bij je langs, een leuke Blog heb je.

Groetjes en een fijn weekend.
Mea