All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

vrijdag

Een Vrolijk Wekkertje

~
Op de brocante markt in Strassbourg gekocht.
Het orginele doosje zat er nog bij, en het ding loopt ook nog,
Het tikt naar hartelust de tijd weg.
~
~
Voor de aardigheid hadden we het een stukje opgewonden..
Mooi geluidje hoor, de bel is loeihard, en tikken doet het naar hartelust'...
en wel zódanig dat ik het het ding 's avonds toch echt moest verhuizen
van de slaapkamer naar de keuken ( die is het verste weg)
Het tik geluid vind ik wel iets heel nostalgisch hebben,
zó huiselijk..behalve wanneer je wil slapen ;-)
~
Het kaartje er achter is ook uit Frankrijk, niet uit strassbourg
maar uit een propvolle brocantewinkeltje in Riquewhir.
De vrouw op de kaart draagt Elzasser kledingdracht. met op haar hoofd
een hele grote strik. Dit kaartje komt uit dezelfde winkel als
waar ik het kaartje voor Bonnie vond.
Zal nog even een kiekje opzoeken van dat winkeltje
dan begrijp je het vast nog beter, het stond er nokvol met spullen.
Als je daar staat móet je iets meenemen !
En als dat dan ook nog rozen zijn..tja dan is het niet moeilijk he;-)

1 opmerking:

Yvonne zei

Toen ik de reactie van Bonnie zat te lezen over een wekkertje snapte ik al niet wat ze bedoelde, maar je had nog een post :-)
leuk wekkertje, maar kan me voorstellen dat je niet kan slapen van dat getik, dus de keuken is dan een goede optie...
doeiii