All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

dinsdag

Op de foto met een veter in je bek

Omdat spelen met een veter gewoon het allerleukste is
wat er bestaat !

Ze is bijna 20, al denkt ze soms dat ze nog best voor een 14 jarige door kan..
je houdt je hart vast, want soms kukelt ze gewoon om...
en soms zit ze midden in de nacht ineens hard te mauwen...



We hadden toch even zorgen over haar...er waren een paar dingen die er op wezen dat
het nu echt een beetje mis leek te zijn.
Gelukkig voor haar (en voor ons ;-) Hadden we al snel een afspraak
met de dierenarts aan huis. ( da's ook een uitkomst joh!)
Onze huispoes is geen poes die je gaat
vevoeren..zo zenuwachtig is ze dat we dat niet eens aan durven,
bang dat ze er in zal blijven. 

Na een roesje, is er bloed geprikt, dát opzich is al zo sneu,
zo'n slap dier en die ogen zien er dan zo raar uit, maar
er is goed nieuws, alles oke. 
Geen enge dingen als infecties en/of insuffiecienties of iets dergelijks. 

Ze is echter wel doof...
( dat verklaart waarom ze laatst ineens naast me stond
terwijl ik aan het stofzuigen was.)  Normaal gesproken, was ze tijdens 
de stofzuiggang niet te genieten..( zie een paar posten eerder), 
 http://brocanteprulletjes.blogspot.com/2009/06/jarige-bejaarde-huispoes.html
dat maakt (en verklaart) dat ze harder mauwt dan ooit.


Het is dus ook niet gek op deze leeftijd dat ze een beetje gaat
dementeren...maar zoals vanmiddag werd ze mauwend wakker,
 ...da's vast een spannende droom geweest, ze werd wakker en
sliep meteen weer verder...
dus ach..het zijn wat nieuw dingen,
waar wij nog even aan moeten wennen..
voorlopig is ze er nog, en genieten we er van !



Bookmark and Share

11 opmerkingen:

Een sneller kloppend hart zei

Wat ontzettend schattig en tegelijk ook herkenbaar om te lezen! Onze poes Minet is bijna 19 en ook echt een oudje aan 't worden...de laatste tijd kan ik ook rustig stofzuigen zonder dat ze er last van heeft, ze blijft gewoon liggen, gek is dat he? Je verwacht eigenlijk gewoon een rennende kat :)
Buitenom een paar schildklier-tabletjes doet ze het ook nog prima en ook zij speelt nog net als die van jullie!

Hartstikke fijn dat alles goed gaat, geniet maar lekker, doen wij ook van onze bejaarde dame

Groetjes, Veronique

Yvonne zei

Fijn dat er niks ernstigs met de poes is, doof worden op die leeftijd, ach ze is een bejaard diertje, dus dat er dan wat mankementjes komen hihi

bij ons is net voor Kerst de poes overleden (zij had het ook al een aantal jaren aan de schildklier) en haar broer, met wie ze ruim 16 jaar samen was is nu nog helemaal van slag, ze lagen altijd samen te slapen, samen eten, spelen, stoeien enz...
we missen haar ook echt, geen getik van de nageltjes op de vloer, ze lag altijd bij 1 van ons op schoot, geen mauwtje als je s'morgens de trap afkomt, en ik kan ongestoord kipfilet snijden, zonder horendol te worden van het gemauw van Pluis, en zo kan ik nog wel even doorgaan,maar nu mis ik het allemaal.....
dus ik hoop dat jullie nog een poosje ongestoord van dit prachtbeestje kunnen genieten !!!
Groetjes Yvon

Bonjade zei

Ach wat lief.....
Tja onze poes had toen ie van de week buiten was geweest, op ijs, ineens swalkte ie met zijn achterlijf, zo eng.....
Ik helemaal paniek. Net of ie dronken was. Nu is het weer over maar de schrik is er wel. Hij is 13 dus je zou zeggen......

Dank voor je lieve bericht. Nu vaag of niet, dat is ja ook niet geschikt voor dit, maar ik ben blij te horen dat het weer de goede kant op gaat.
Ik miste mijn prulletje al.
Doe maar rustig aan en ik denk aan je.
Liefs
En nog heerlijk genieten van poes, zo kostbaar......
Fijne dag.


Hmmmm......ook een beetje vaag en chaotisch berichtje......

Riet zei

Ik hoop voor jullie,dat hij nog een poosje bij jullie mag blijven.
sterkte ermee Elise.

Liefs Riet.x

Tuur zei

Ach gossie, zo herkenbaar,
Hoop dat ze nog een lange tijd bij jullie blijft.

LiLi M. zei

Ook voor mij heel herkenbaar! Onze kater Sjors joeg op zijn 20ste indringers nog gewoon uit de tuin hoor, niets aan het handje. Maar ineens begon hij met overgeven, hij hield niets binnen en het was toen net zo koud als nu, dus naar buiten gaan met de poes vond ik niet verantwoord. Jullie mogen dus zeker wel van geluk spreken met jullie dierenarts aan huis. Uiteindelijk is onze poes toen binnen 3 dagen overleden. Hij was ineens helemaal op. Natuurlijk missen wij hem, maar ik kan ook heel tevreden op zijn leven terugkijken. Tot het eind toe 'jong en vief' en dan in een paar dagen gewoon op, daar zou ik ook wel voor willen kiezen. Ik wens jullie kat ook nog zo'n mooi leven toe!

Francien zei

Hou ze lekker in de gaten Elise en vertroetel ze elke dag, wat een schat...20 jaar wat een leeftijd...en mag je dan a.u.b. een keertje omvallen...ze is gewoon een "ouwe taaie"heerlijk zo'n lieverd....en wij laten ook altijd de dierenarts aan huis komen...kun je het je voorstellen met een hele nerveuze en bange Bulldog die trillt en zweet en overgeeft van de angst in de wachtkamer van een dierenarts te zitten tussen andere ongetwijfeld net zo bange en lieve dieren...ik doe het niet meer..kan er zelf ook niet tegen....lekker thuis prikken...nageltjes knippen en grommen naar de dierenarts...als hij klaar is is alles weer vergeven en vergeten en "zoent"ze hem altijd..Meisje kan zoenen..ze houd dan haar lieve grote zachte snoet tegen je gezicht aan voor een paar seconden...zo lief altijd....geen stress voor Meisje en gelukkig ook niet voor jouw schat...fijn dat alles ok is voor nu...een hele geruststelling altijd...en nog spelen...schitterend.!!
Dikke knuffel van mij...alle goeds!!
groetjes Francien.

Unknown zei

Gelukkig maar dat er niet met haar aan de hand is. Ik vind je blog er wel kek uitzien! Effe wennen, maar wel apart!
Geniet van weekend!
Lieve groet, Marja

Riet zei

Gezellig hoor Elise,is weer wat anders.
Vind het erg mooi,leuk zeg die roze op je planje.

Liefs Riet.

yanmaneee zei

coach outlet online
yeezy boost
supreme clothing
nike lebron 16
off white
christian louboutin
supreme hoodie
nike air force
moncler jacket
nike air max 95

Unknown zei

click now find here dig this you can find out more visit the website websites