All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

maandag

De Goede Herder

Afgelopen zaterdag heb ik deze herder op de rommelmarkt gevonden..hij is her en der beschadigd, maar tegelijkertijd zoó mooi , de kleuren zijn heel warm en door het onderstaande tekst gedeelte spreekt deze voorstelling me enorm aan. En zomaar even heel persoonlijk...Ik ben een schaap die elke dag door deze deur in en uit mag gaan, Hij gaf Zijn leven óók voor mij !

Johannes 10 :7-11

7 Hij ging verder: ‘Waarachtig, ik verzeker u: ik ben de deur voor de schapen.
8 Wie vóór mij kwamen waren allemaal dieven en rovers, maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd.
9 Ik ben de deur: wanneer iemand door mij binnenkomt zal hij gered worden; hij zal in en uit lopen, en hij zal weidegrond vinden.
10 Een dief komt alleen om te roven, te slachten en te vernietigen, maar ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid.
11 Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen.



4 opmerkingen:

Yvonne zei

"Hij brengt je veilig naar de stal "
Femke zingt het gedurig bij mij in de keuken,(tijdens het koken) maar ook wel eens als we even naar het graf van mijn moeder lopen (zingt ze een liedje speciaal voor oma)
Vind het een prachtig beeldje, spreekt mij ook erg aan !
Fijne dag gewenst!
Groeten Yvonne

Bonjade zei

Hij is prachtig.....
En je speldenkussentje ook....je bent weer in topvorm zie ik.
Ik kan je bijna niet bijhouden.
Liefs

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

Ja dat voelt veilig. Ik word vaak ontroert als ik voor Boaz zing, Jezus is de goede herder... als je bang in 't donker bent... de goede herder... die ook jou! bij name kent.

Mooi beeldje, mooie betekenis!

Rumour has it zei

Lieve Elise,
ik had je al veel eerder willen schrijven, want je toffe pakje is hier al vorige week toegekomen! Je kunt me niet meer blij maken dan met een zelfgemaakte creatie en die van jou is wel echt bijzonder mooi en liefelijk!! Heel hartelijk dank en een dikke kus voor dit attente gebaar! Die knutselspulletjes zijn trouwens ook heel leuk, maar zoals dat hier gaat bij ons, hebben mijn dochters alles al ingepikt :)
Het mooi bewerkte doosje kan ik trouwens heel goed gebruiken om allerlei kleine dingetjes in te doen; het zijn veelal cadeautjes (zelfgemaakt) die ik van her en der heb gekregen en die nu nog in een enveloppe zitten. Ik ga van alles nog foto´s plaatsen in een van mijn volgende posten! Nogmaals dank voor alles en hartelijke groetjes,
Marjolijn

NB. Dit beeld op je foto is echt prachtig! Ik ben zelf ook gelovig.