All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

maandag

Herfst en Hoop

~
Mooi he !
Genieten !


..en er zijn dagen, dat me dat niet lukt, ik heb het niet..
En dan doe ik verwoedde poging om zulke mooie momenten
zoals op deze foto vast te houden.
Ik tuur naar de horizon, in een zeker weten, dat alles weer nieuw wordt,
met een
onbeschrijfelijk diep verlangen naar de lente, de belofte, ik kijk omhoog..
Ik weet het wel, het móet eerst sterven,
en in de aarde vallen, pas daarna kan het weer opkomen,
...nieuw leven.  
Ik wacht even tot dat de zon weer doorbreekt ;-)

~

7 opmerkingen:

LiLi M. zei

Er zijn meer mensen die het niet zo op de vallende blaadjes hebben. Misschien moet je meer naar het grote geheel kijken: een bos met heel veel prachtige kleuren, dan krijg je wat minder het idee van verval en wat meer het idee van schoonheid. Ik vind het heerlijk in een land met seizoenen te wonen en ik hou helemaal niet van hitte, maar ik geloof wel dat het prille begin, de belofte en de hoop van de lente mijn favoriete seizoen is.

Yvonne zei

Mooi omschreven en gefotografeerd...
De Herfst vind ik erg mooi, vooral al zoals vanmorgen het eekhoorntje al weer langsschiet, de mooie gekleurde blaadjes overal, de herfststormen (nou ja ietsje minder mag ook :-)
maar het Voorjaar is bij mij ook favoriet hoor, het frisse groen weer aan de bomen, al het dartelende jonge spul in de wei...
elk jaargetijde heeft wel wat...
Groetjes Yvonne

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

Ik ken het gevoel Elise,
ik had het er laatst nog over...
Bijvoorbeeld de knalrode blaadjes van een esdoorn, die zou ik allemaal wel willen bewaren, maar ze zullen snel bruin worden en verdorren. Ik dacht terug aan het Oude Testament; het volk Israël mocht manna rapen voor 1 dag... een volgende dag zou God weer zoor het manna zorgen. En zo geniet ik van de herfst, ik verdring het gevoel alle moois vast te houden. God zorgt elke dag voor nieuw moois om van te genieten, daar hoop ik op, Zijn belofte voor nu én straks :)

Corine(THUIS) zei

Moeilijk soms hè om tevreden te zijn met wat de dag ons brengt, we zouden zo graag zelf alles bapalen.. maar wat zou het dan een zooitje worden op deze aarde! Dus schud ik mezelf even door elkaar en dan besef ik toch ook dat er zoveel moois is om dankbaar en blij mee te zijn! Groeten, Corine(THUIS)

Caatje zei

Door de wisseling van seizoenen is er in Nederland altijd iets om naar uit te kijken. Herfst vind ik wel leuk, lekker door de dorre bladeren schoppen, nee dan straks winterse kou en ongemakKken (ijzel arrghhh), maar vers gevallen sneeuw en daarboven een winters zonnetje da's wel weer lekker, ach overal zit wel een (al is het soms piepklein) gouden randje aan.
Groetjes Carina

Bonjade zei

Mooi beeld.
Mooie woorden.
Mooie dag gewenst.

Unknown zei

Pluk de dag en neem hem zoals hij valt! Dan zit er in elke dag wel iets waardevols.
Lieve groet, Marja