All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

maandag

Rotjeknor langs de Maas- thuis in de stad

Hier woon ik..
Zondag was het zo'n typisch mooie herfstdag,
af en toe een zonnetje en niet te koud voor


een wandelingetje. Kan ik je eindelijk eens laten zien waar ik woon.
Voor sommige misschien wel heel herkenbaar, voor mij een dagelijkse
realiteit...wanneer ik uit mijn werk naar huis toe rij, kom ik hier voorbij..
en  is dit mijn uitzicht al rijdende op de Maasboulevard in Rotterdam,
voor mij een teken dat ik over 3 minuten thuis ben.

Wanneer ik 's morgens van huis naar mijn werk rij, rijd ik het liefst
via de Willemsbrug ( rode brug - zie foto)
als de zon schijnt heb je een heel mooi vergezicht naar beide kanten..
Ik ben niet in Rotterdam geboren, maar intussen woon ik hier bijna
20 jaar en ben ik er stiekum toch een beetje trots op geraakt.




Bookmark and Share


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Psies; ik ben ook niet in Rotterdam geboren, maar woon er nu 2 jaar en werk er 5 jaar. Ik vind het een geweldige stad en ga er in principe niet meer weg.

Lavender

My name is Riet zei

Hoi, dank je wel voor je visite . Ik hou ook van Rotterdam, woon er ook niet zo ver vandaan en kom er wel iedere week.
GRoeten Riet

LiLi M. zei

En hier dan een Rotterdamse van geboorte, ik kom er nog geregeld, maar ik woon nu een stukje onder de rook er van. Ik geef je helemaal gelijk dat je zo trots bent op Rotjeknor! Mooi plaatje!

Caatje zei

Mooi uitzicht bij ritje over de Maasboulevard. Ik woon zelf in de buurt van Den Haag maar "mijn mannen" zijn supporters van de hand in hand club dus komen ze (we )regelmatig op Zuid( soms mee naar Open Dag of training. Dan ga ik winkelen op de Lijnbaan altijd leuk; volgend jaar start Tour de France in Rotjeknor wordt het druk bij de bruggen en omgeving.

Yvonne zei

Mooi uitzicht ! lekker zo over het water, hier op de Veluwe is het alleen bos (soms hoe mooi ook, wel eens benauwend..)
ik woon op een dorp, dus denk wel een stukje rustiger.....
groetjes Yvonneschuma

Antonia zei

Wat een prachtige foto, kan me voorstellen dat je er trots op bent!
Groetjes Anja

Bonjade zei

Wat woon je toch in een mooie stad.
Enne....kan ik nog labels bestellen of ben ik weer eens dik te laat?
Fijne dag

Pieternel zei

Mooie foto zeg, ik kom eigenlijk nooit in Rotterdam. Maar zo maak je me wel nieuwsgierig. Dus wie weet ga ik toch maar eens kijken.

Pieternel

Unknown zei

Kan me helemaal indenken dat je er toch wel trots op bent. Ik ben van origine ook Rotterdamse (Schiedamseweg en later Pendrecht). Het gekke is dat ik niet van de stad hield en hou en heel erg geniet van het platteland. Maar ben ik dan weer even in Rotterdam dan is het toch wel weer even 'mijn' stad. Dat gaat er kennelijk toch niet helemaal uit. Vroeger fietste ik daar ook altijd. Of over de Maasbruggen naar mijn werk of door de tunnel. Lekker allemaal met je fiets op de roltrap met soms zo'n onhandigerd die hem uit z'n handen naar beneden liet klappen. Werd er zo lekker op z'n Rotterdams gescholden! Ja, wel goeie herinneringen, maar altijd weer blij als ik heel ver weg naar de horizon van de poler kan kijken. Al is de Rotterdamse skyline ook niet te versmaden. Nou, ja ... beetje dubbel allemaal.
Lieve groet, Marja

BonjourRomance zei

Hello! I want to thank you for follwing my blog. Sorry I do not speak Dutch but was ablt to translate the page and enjoyed your phots.