All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

dinsdag

Vergeten schoonheid

...
Soms ben je zo gewend geraakt aan spulletjes
dat je vergeet hoe mooi het eigenlijk is.
Wanneer ik vroeger als kind bij opa en oma logeerde,
mocht ik altijd deze beker voor mijn melk gebruiken.
Dat was ook zo'n beetje het enige wat ik dronk en lekker vond.
...


Het bovenste randje van de beker wijkt iets naar buiten waardoor
het ook nog zo lekker drinkt. Het voelt als een
engels thee kopje..dus da's best sjiek om daar
je melk uit te drinken ;-)

...

Bookmark and Share


6 opmerkingen:

brocante roos zei

Wat fijn dat je deze beker nog in je bezit hebt, een tastbare jeugdherinnering ( en bovendien erg mooi).

Fijne avond,

Groetjes Marjan

M. zei

dat is eenmooi bekertje...en natuurlijk de herrinnering is nog veel mooier...
dit moet je koesteren!!

fijne dag
groetjes..

Antonia zei

Prachtige melkbeker en nog een mooier verhaal erbij. Heerlijk jeugdsentiment!
Fijne week gewenst, groetjes Anja

Yvonne zei

Wat leuk dat deze beker nog goed bewaard is gebleven !
vind het nog een leukerdje ook !
alleen die melk he, brrrrrr daar heb ik nog een trauma van, getsie, dat lust ik nu echt NIET haha
groetjes Yvon

Unknown zei

Sta er soms versteld van dat dergelijk serviesgoed zo'n lang leven is beschoren. Ben zelf sinds mijn huwelijk in de jaren '70 aan mijn zoveelste servies. Zonder het nu direct tijdens echtelijke onenigheid tegen de muren te hebben gekwakt, is er toch een hoop doorheen gegaan. Des te meer waardering voor serviesgoed dat de de geschiednis overleeft. Zeker als er ook nog een herinnering aan kleeft, weet het zichzelf op te waarderen tot een zeldzaam 'stuk'. Dat is nu net de geheime code achter al dat antiek en brocante. De zeldzame herinnering! Wanneer je je daarmee kunt omringen ben je een gelukkig mens, toch?!
Lieve groet,
Marja

sylvia zei

dat is zo waar...het zijn de kleine dingen die het doen, en ze worden mooi en waardevol door wat we ermee beleefd hebben...sommige dingen hebben zo'n liefdevolle betekenis dat je er gewoon warm van kan worden alleen door er naar te kijken!!